separator separator separator
 
7. oktober 2016 0:00

Predstavitev prenovljene in izpopolnjene maksi jadrnice Maxi Jena

Kar 14 let je zorela želja od takrat, ko je novo zgrajena maksi jadrnica – Maxi Jena leta 2002 prvič zaplula med valovi, da bi še izboljšali njeno kakovost in s tem hitrost. Avtorji takrat največje regatne jadrnice v Sloveniji in hkrati tudi največje karbonske jadrnice,  izdelane s tehnologijo vakuumske infuzije na svetu, zaradi finančnih ovir žal niso mogli dokončati svojih zamisli, zato je bila jadrnica zgrajena s številnimi kompromisi.  Sedaj pa so njihove želje uresničile!



V četrtek , 6. Oktobra 2016 so predstavniki Maxi Jena sailing teama predstavnikom medijev ponosno predstavili prenovljeno in nadgrajeno jadrnico Maxi Jena.

Jadrnica, ki je bila leta 2002 v rekordnih osmih mesecih zgrajena v Izoli, je bila takrat največja regatna jadrnica v Sloveniji in hkrati največja karbonska jadrnica, izdelana s tehnologijo vakuumske infuzije na svetu.

Zelo omejen čas in hkrati za tako velik projekt skromno odmerjena sredstva,  so ekipo prisilila, da so nekatere zelo pomembne sklope, kot je jambor, prepustili v izdelavo manjšim proizvajalcem, oziroma, da so celoten sistem nagibne kobilice dali razvit na podlagi standardnih industrijskih hidravličnih elementov.

Posledično so sicer zelo lahko jadrnico obremenili z z približno 50% težjim jamborom/snastjo ter jekleno konstrukcijo mehanizma nagibne kobilice s štirimi jeklenimi hidravličnimi cilindri, ki je tehtala kar 4 do 5-krat več kot bi lahko podobna s karbonskimi nosilci in enim aluminijastim hidravličnim cilindrom.

»Jadralne lastnosti so zato trpele, podobno, kot bi vozne lastnost sicer dobrega dirkalnega avta bile okrnjene z nepravilno nastavljenim podvozjem in izrabljenimi gumami«, je ob tej priliki povedal navtični arhitekt in član jadralske ekipe Andrej Justin, ki je hkrati tudi del ekipe snovalcev jadrnice Maxi Jena.

Z dotokom sredstev sponzorjev, ki so verjeli v slovensko znanje, tako navtičnega arhitekta kot tudi izjemnih jadralcev, je ekipa najprej  zamenjala jambor jadrnice, letos pa so se lotili sistema za nagibanje kobilice in odstranili celotno notranjo jekleno konstrukcijo ter jo nadomestili s karbonsko. Tako namesto štirih, kobilico sedaj nagibata dva hidravlična cilindra, s čemer je bistveno zmanjšana teža samega sistema, hkrati pa so tudi zmanjšali količino vode okrog ležišča kobilice.

Ker je bil projekt obnove velik finančni zalogaj, je bilo torej težko najti tiste, ki bi bili pripravljeni finančno podpreti nadaljnji razvoj jadrnice, pa vendar so v podjetju Dinit Card Services prepoznali »tehnološko dovršenost, inovativnost, ekskluzivnost, pripadnost, ter mednarodno uspešnost Maxi Jene« kot je ob tej priložnosti povedal predstavnik generalnega sponzorja jadrnice, direktor Primož Patru, zato jadro MaxiJene odslej med drugim krasi tudi logotip podjetja Diners Club International.

Eden glavnih idejnih vodij projekta prenove jadrnice MaxiJena in glavni mož njene jadralske ekipe ter krmar, Mitja Kosmina, je ponosno predstavil načrte nadaljnjega razvoja jadrnice, ki še zdaleč ni zaključen.

»Naslednje leto imamo v načrtu še odstranitev nepotrebnih struktur v premcu jadrnice in zamenjavo prednjega smernika z bolj hidrodinamično učinkovitim in lažjim. Vse to bo pripomoglo k še večji hitrosti in s tem uspešnosti naše ekipe na številnih regatah pri nas in v Sredozemlju.«

»Z »novo« MaxiJeno, bomo zagotovo med prvimi petimi jadrnicami svoje velikosti na svetu, kar bo Slovenijo še bolj približalo številnim državam Evrope in sveta. Naš cilj torej niso le zmage, temveč tudi in predvsem povezovanje male a ponosne Slovenije s svetom«, je ob koncu še dodal Gašper Vinčec, team manager 22– članske ekipe MaxiJene in zbrane novinarje ponosno povabil na plovbo do Trsta, kjer bo v soboto potekala že 48. Jadralna regata Barcolana, kjer ekipa MaxiJene stavi na zmago! Ob tej priložnosti se je zahvalil tudi številnim ostalim sponzorjem in podpornikom projekta kot so Colmar, Hannibal, Mestna občina Koper in številni drugi.